19.2.2019
"Kto nemá štýl, potrebuje módu."
Toto je myšlienka, ktorú uverejnil deň po smrti Karla Lagerfelda jeden z mojich známych, povolaním gamer, na sociálnych sieťach, vykoľajený z glorifikácie fetišizmu, ktorý preňho táto persóna znamená.
Zahrabala som sa okamžite do slovníkov jazykovedného ústavu Ľ. Štúra za cieľom nájsť zmysel a istú pravdu v jeho výroku. V kontexte obliekania vzišlo z definícií nasledovné:
"Kto nemá špecifický spôsob obliekania príznačný pre jednotlivca, skupinu, dobu, potrebuje spôsob obliekania charakteristický pre isté obdobie."
Ak je toto možná translácia výroku tohto mladého muža, je očividné, že ho hnevá fakt, že móda nie je špecifický spôsob, ale len spôsob obliekania. A tu hľa, dostávame sa ku "nepríjemnej" skutočnosti, že človek, ktorý nie je nahý, nemôže existovať mimo módu, pretože ak na sebe má niečo oblečené, tak nejaký spôsob obliekania má. Následne na základe čisto osobného rozhodnutia definuje, do akej miery bude tento spôsob špecifický. Dnes sme so špecifickosťou tak ďaleko, že každý je tak ohromne špecifický, až tvorí súčasť rozličných nešpecifických más.
Verím, že aj vám v tomto momente došla chuť prestať sa hrať so slovíčkami :) Zahrajme sa inak: tipnite si, aký špecifický spôsob obliekania má tento môj známy. Dám vám hint - má niečo spoločné s Lagerfledom, pretože ono to už tak býva, keď máme voči niekomu desnú averziu, je v ňom aj kúsok z nás.
Autor: Ľubica Kmeť Jakušová
Zdroj: https://www.linkedin.com/pulse/1922019-lubica-kmet-jakusova/
Kategória:
Personal branding
Šuflík:
Hádaj, kto som
Autor:
Ľubica Kmeť Jakušová