Šuflík: Hádaj, kto som

Články

Externý článok

19.2.2019

"Kto nemá štýl, potrebuje módu." Toto je myšlienka, ktorú uverejnil deň po smrti Karla Lagerfelda jeden z mojich známych, povolaním gamer, na sociálnych sieťach…

Knihy

Odporúčané čítanie

  • Autor: Thorsten Havener

    Thorsten Havener, autor, ktorého si tisíce Slovákov zamilovali vďaka jeho bestsellerom ako Viem, čo si myslíš (Tajomstvo čítania myšlienok), Mysli si, čo chceš alebo Nemyslite na modrého slona je späť a tentoraz sa podujal naučiť svojich čitateľov niečo zdanlivo bezvýznamné, čo však ovplyvňuje naše každodenné rozhodovanie – reč tela.

    Ak sa nevieme správne vyjadrovať a druhých nedokážeme správne pochopiť, nepomôžu nám nijaké odborné znalosti. Reč tela a schopnosť vcítiť sa do druhého sú preto nerozlučne spojené. Pomáhajú nám zlepšiť vlastný život aj životy ľudí okolo nás. Aj preto je dôležité naučiť sa signály reči tela iných správne interpretovať a vedieť ako ovplyvňovať tie naše, aby sme boli lepšie pochopení. A práve to vás naučí bestseller Bez slov.

  • Autor: Amy Cuddy

    Zvládli ste nejakú vyčerpávajúcu situáciu (pracovný pohovor, vystúpenie na verejnosti či náročný rozhovor), no okamžite ste si zaželali, aby ste sa s ňou mohli popasovať ešte raz a lepšie?

    Vo chvíľach, keď by sme mali byť úprimní a rozhodní, sa neraz správame falošne a bezmocne. K najväčším životným prekážkam často pristupujeme so strachom, prekonávame ich s úzkosťou a neskôr svoje konanie ľutujeme.

    Ak získame prístup k osobnej moci, prestaneme sa trápiť tým, aký dojem robíme na iných, a namiesto toho upravíme dojem, aký už istý čas robíme na seba.

    Autorka nás naučí, že pomocou jednoduchých metód sa môžeme oslobodiť od strachu, podarí sa nám podať najvyšší možný výkon, nadviazať kontakt s ostatnými a obdariť ich mocou, vďaka ktorej dosiahnu rovnaký úspech.

    Kniha Umenie vystupovať je napísaná na vysokej odbornej úrovni, zato však s vášňou a prístupne. Obsahuje množstvo príbehov ľudí, ktorí sa naučili dosahovať úspech v stresujúcich situáciách, ktoré im kedysi naháňali strach. Čitateľ sa naučí pristupovať k najväčším výzvam so sebavedomím, nie so strachom, a spomínať na ne s pocitom uspokojenia, nie s ľútosťou.

Chceš výzvu?

Máš pocit, že máš nejakú “škatuľku”, do ktorej ťa dáva tvoje okolie? Súvisí s tvojimi životnými rolami? Rozmýšľal si nad tým, že táto “škatuľka” je tvoj personal brand? Vieš si jasne zadefinovať, na čom je postavený?

Ak s týmto popisom nie si stotožnený, porozmýšľaj prečo a zamysli sa nad tým, čo vieš zmeniť, aby si si vybudoval personal brand, ktorý chceš komunikovať. Ako by sa tieto zmeny prejavili vizuálne v tvojom štýle?

Cvičenie

Myšlienky

Chuck Palahniuk,
Klub bitkárov

„Za peniaze, ktoré nemáme, si kupujeme veci, ktoré nepotrebujeme, aby sme urobili dojem na ľudí, ktorých nemáme radi.”